Min kusin

Så jag fick allt gjort och kom äntligen iväg till flygplatsen. Ut kommer min kusin Maria och ....vem är det där? tänker jag. Snubben som går bredvid henne kommer fram, sträcker ut sin hand och säger: Hey, mi name Ernesto. Jag bara tittar på Maria och undrar om det här är nåt skämt. Vad hände med den snygga killen hon har skickat kort på som hon hade varit ihop med i flera år? Är han inte söööt? säger Maria. Inte precis, tänker jag för mig själv. Stor djävla ölmage, en stor svart mustach ungefär lika stor som min katts svans och kan knappt prata engelska verkar det som. När vi knallar ut till bilen kommer fler överaskningar: Vi har gift oss, är det inte helt fantastiskt, säger hon. Vid det här laget kan jag nog inte bli mer chockad. BRRRR Cold, säger snubben och håller sig runt armarna. Jag frågar Maria om han inte kan prata i hela meningar och hon förklarar att han är från Kuba och hade bara varit i Miami några månader. Han har alltså aldrig vistats i något annat än tropiskt klimat. Hon kanske borde ha sagt åt honom att ta på sig något annat än ett linne med hål i och korta shorts när han ska resa till Sverige. Vi går in i bilen och Maria säger att de är så kära att de måste sitta tillsammans i baksätet, så jag får sitta fram och köra som någon djävla chaufför. Vi åker hemåt och åker förbi en McDonalds. Micki Deeeee skriker Ernesto, I want I want. Han vill ha McDonalds, säger Maria. Ja, men jag har köpt lite mat jag tänker fixa säger jag. Drive back, skriker Ernesto. Micki Deeee Micki Deeee.  Many Big Macs, säger Ernesto. Köp 5 stycken åt honom säger Maria plus pommes. Varför fem? säger jag. Han sparar och äter under dagen, svarar Maria. Vad fan är det här för djävla idiot. Jag kör fram till fönstret och beställer åt honom medans han sitter därbak och hoppar och skriker i sätet. Han sträcker fram handen och ger mig en 20 dollar sedel. Han tror alltså att man kan betala med dollar här. Jag bara ignorerar honom och betalar med mitt kort. Med en gång han får påsarna börjar han slafsa och äta därbak. Jag höjde volymen på radion så jag slapp höra...När vi kom hem hade han fulla bröstet och magen av dressing och ketchup han hade spillt.



Så här ser han ut ungefär


Kommentarer
Postat av: Jossan

Usch, haha, det låter hemskt :P

2009-08-13 @ 13:29:48
URL: http://kungjossan.blogg.se/
Postat av: Tjalle

hi hi ha det så skoj med ernesto ha ha

2009-08-13 @ 14:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0